Referenties | Tri-PT Studio

WAT KLANTEN OVER MIJ ZEGGEN

Niet alleen je conditie wil je verbeteren of tenminste op peil houden maar ook geldt dit voor je bewegingspatronen. In onze situatie (man en vrouw beiden 76 jaar) is dit het geval. Met het klimmen der jaren wordt het bewegingsapparaat wat stroever. Tijdens mijn (Els) zwemtraining bij de triatlonclub TTL kwam dit ter sprake met Paul onze trainer.

Ik ging namelijk al een tijd niet zo lekker en vroeg hem naar zijn bedrijf. Heel enthousiast vertelde hij over zijn Personal Trainingscenter waarin hij zelfs een zwembad voor triatleten heeft om de slag te verbeteren of om de crawlslag te leren. Hij adviseerde mij eens naar zijn Tri-PTstudio te gaan.

Een goed advies moet je opvolgen, en het bleek een zeer goed advies. Ik werd “gekoppeld” aan zijn zoon Gijs. Wat voor mij heel belangrijk is dat er zachte of liever geen muziek is. Dit was voor Gijs geen punt. Klant is koning! Na al een paar weken oefeningen gedaan te hebben, werd ik zo enthousiast dat ik manlief ook mee kreeg. (Hij tobt al lang met zijn heup en been). Nu worden wij samen al geruime tijd op plezierige én hardvochtige wijze (er moet natuurlijk wel resultaat worden geboekt) onder handen genomen door Gijs.
Wij vinden hem een fijn mens en boeken bij hem goede vooruitgang. Wij gaan voorlopig graag door.

Els en Jacob

Els en Jacob – Gijs van Brink

“Verrassende voordelen! Geen tijdverspilling! Een musthave voor iedereen die prestaties wil verbeteren en zich toch ontspannen wil voelen! Waarom praat de gemeenschap niet meer over die discipline? ” Dit zouden de woorden zijn die in je opkomen bij flexibiliteits- en mobiliteitssessies.

Ik oefen nu al een aantal jaren triatlons op volledige afstand, en ik heb mobiliteitsoefeningen altijd afgewezen, denkend dat het tijdverspilling zou zijn … Maar ik had het zo mis … Ik begon een paar maanden geleden een keer per week flexibiliteitssessies met Gijs en ik snel zag verrassende voordelen.

Op de fiets: op de aero-bars liggen is nu erg comfortabel, zonder pijn in de nek. Ik had nooit gedacht dat ik zoveel van de tri-bike zou genieten. Heupen zijn meer vrij en ontspannen, waardoor je harder kunt duwen en tegelijkertijd energie kunt besparen. Tijdens het rennen worden de bilspieren niet stijf, omdat de heupen ontspannen blijven. Tijdens het zwemmen zijn de schouders vrijer en werd het ademen gemakkelijker. Geen lichaamsgevoel meer aan het einde van een afstand.

Gijs heeft een scherp oog en ziet snel wat er moet gebeuren. De sessies zijn aangepast aan de atleet, met gecombineerde oefeningen, en hij pusht genoeg om uitdagend te zijn, maar voorkomt dat hij te ver gaat. Positie is belangrijk, en ik voel me zelfverzekerd, terwijl hij controleert en corrigeert wat er moet zijn.

Al met al vraag ik me af waarom ik niet eerder ben begonnen. Het is een must, en er zijn specifieke maar gemakkelijke oefeningen die alles anders maken! Ik kijk uit naar de toekomstige races. Heel erg bedankt voor uw hulp.

Frederic – Gijs van Brink

Frederic – Gijs van Brink

Paul heeft me geholpen me voor te bereiden op de Ironman 70.3 van 2019 in Luxemburg.
Het jaar ervoor heb ik zelfstandig getraind voor 1/8 en 1/4 triathlons. Mijn grootste probleem is dat ik regelmatig grenzen over ging. Ik trainde teveel, te hard en ook inefficiënt (zonde van de tijd). Paul heeft me geholpen met een weloverwogen, slim en toch nog ambitieus schema (met regelmatige tests om voortgang te meten).

Wat ik verder waardeer aan Paul?

Hij is goed te bereiken voor vragen. Hij is flexibel, past de schema’s aan wanneer nodig (erg belangrijk voor mij, met een drukke en soms stressvolle baan, dienstreizen).

Paul geeft steun wanneer je het nodig hebt, bijvoorbeeld als je er even geen zin meer in hebt (dat gaat zeker gebeuren). Uiteindelijk was hij zelfs aanwezig bij de race, om te helpen met de voorbereiding en met steun vanaf de zijlijn.

Paul heeft verder een goed netwerk van mensen om zich heen die je kunt inzetten (bijv. voor een bikefitting). En wat misschien nog het leukste is – hij coacht veel atleten. Die andere atleten leer je gaandeweg kennen. Je deelt je ontwikkelingen en race-uitslagen met elkaar, soms train je samen (vooral zwemmen in open water) of je gaat samen naar een race. Je leert dus ook van elkaar (en kunt je soms samen tegen Paul afzetten, als hij streng is).

De Ironman 70.3 is goed gegaan – ik voelde me sterk, fris en heb ervan genoten. Nu met hem bezig met de voorbereiding op nieuwe races (vooral werkend aan mijn zwakke punten).

M. Hulst

M. Hulst – Paul van Brink

“Gijs weet wat hij doet en stelt je ook in staat om zelf dingen uit te werken, ik had al een aantal jaar rugklachten en hoewel ik wel fit was, was mijn mobiliteit niet zo goed, Gijs wist intuïtief welke oefeningen ik moest doen. begrijpt dat er niet één enkele oefening is maar een combinatie die de nodige flexibiliteitswinst zal ondersteunen. De resultaten waren bijna onmiddelijk en ik heb aanzienlijke vooruitgang geboekt die ik niet alleen kon bereiken. Gijs is een mobiliteitsprofessional!”

Harvey

Harvey – Gijs van Brink

“Mijn samenwerking met Paul had één specifiek hoofddoel: het lopen van de marathon van Chicago 2018 onder de 4,5 uur. Daarnaast wilde ik mijn individuele tijden in en kwart triathlon verbeteren.

In een prettige ennpersoonlijke kennismakingsgesprek, hebben wij de mogelijkheden besproken.

De focus lag in eerste instantie op een compleet trainingsschema in hardlopen, zwemmen en fietsen. De voorbereiding op de marathon kwam pas 16 weken voor de marathon op gang.

Voor mij is zo een schema ideaal. Ik weet dagelijks waar ik aan toe ben en voer elk opdracht uit, wetend dat deed ik dat niet, wilde Paul een reden hebben. Mijn stok achter de deur. Het feit dat alle trainingen in TrainingsPeak geregistreerd werden, dat ik ze in Garmin kon downloaden en dat Paul meekeek werkte voor mij perfect.

De trainingen waren soms pittig maar nodig als ik het beoogde resultaat wilde bereiken. Én het is gelukt: de marathon gelopen in 4 uur 28 min in niet al te fijne weersomstandigheden.

Paul is een supergoede trainer. Ik kon hem altijd voor advies bereiken op Whatsapp en dát was voor mij het allerbelangrijkste en de veiligheid die ik nodig had om beter te presteren.

Ik heb genoten van onze samenwerking en kom graag terug zodra mijn deelname aan de marathon van Boston een feit is.

Hartelijk dank voor alles wat je voor mij hebt betekend.”

Groetjes,
Marie-Louise

Marie Louise – Paul van Brink